Veelgestelde vragen

Om u nog beter van dienst te zijn, hebben wij de meest gestelde vragen op een rijtje gezet met daarbij uiteraard onze antwoorden.

Vragen over het advies

Welk matras is het meest geschikt voor mij?Kan ik het matras een tijdje opgerold in de doos laten zitten?

Vragen over de cadeaubon

Wat kan ik met de cadeaubon aanschaffen? Kan iedereen de cadeaubon gebruiken? Kan ik de cadeaubon ook in het buitenland inleveren? Zijn er kortingen of andere voordelen voordelen verbonden aan het gebruik van de cadeaubon? Waar kan ik de cadeaubon kopen? Hoe gaat dit in zijn werk? Mag ik het bedrag van de cadeaubon zelf bepalen? Hoeveel cadeaubonnen mag ik gebruiken per transactie? Kan ik de cadeaubon gebruiken voor alle producten van LivingComfort? Ben ik verplicht het gehele bedrag vermeld op de cadeaubon in 1 keer te spenderen? Of mag ik er een gedeeltelijke betaling mee verrichten? Wat gebeurt er met het resterende saldo indien ik minder besteed dan het bedrag genoemd op mijn cadeaubon? Is er een vervaltermijn van toepassing op de cadeaubon? Mijn cadeaubon werd gestolen of ik ben deze kwijtgeraakt. Kan mijn cadeaubon worden vervangen of geannuleerd? Kan ik een teruggave verkrijgen van het bedrag dat op de cadeaubon staat vermeld?

Vragen over het bestellen

Hoe plaats ik een bestelling?Waar kan ik aangeven of ik een stevig of soepel Energy+ matras wil?

Vragen over de showrooms

Zijn er showrooms in Belgie?Zijn de showrooms geopend op zondag?Is het mogelijk om een afspraak te maken bij een van de showrooms?

Vragen over het betalen

Wanneer moet ik mijn aankoop betalen?Kan ik bij jullie in termijnen betalen?Wat zijn jullie betaal gegevens?Waar maak ik een account aan voor betalen in termijnen?

Vragen over het proefslapen

365 nachten proefslapen; zijn er echt geen kleine letters? Zijn er kosten verbonden aan het proefslapen? Mag ik tijdens het proefslapen het plastic van de ClimaBest boxspring en de matrassen halen? Als ik na 14 dagen vrijblijvend uitproberen de producten wil terugsturen, hoe werkt dit dan? Zijn er kosten verbonden aan het laten ophalen van de producten?

Vragen over de boxspring

Wat is nu een boxspring?Wat het het beste materiaal voor een boxspringbodem?Wat is de hoogte onder mijn boxspring? En mag ik daar spullen onder bewaren zonder dat dit invloed heeft op de levensduur en nachtrust?Wat is de aanbevolen dikte van een boxspringbodem?Hoe houd ik mijn boxspring schoon?Welke vormen van verstelbaarheid kent de boxspring?Wanneer moet er een matrastopper op een boxspring?Welke matras is het meest geschikt voor een boxspring?Hoe lang gaat een boxspring mee? Wanneer moet deze worden vervangen?Ik heb lichameljke klachten, is het dan aan te raden om een boxspring te kopen?Is de achterkant van het hoofdbord van de ClimaBest Boxspring bekleed?Kan ik de ClimaBest Boxspring zonder matrassen/achterwand bestellen?Hoe hoog zijn de poten van de ClimaBest Boxspring?Zijn er verschillende soorten poten leverbaar voor de ClimaBest Boxspring?Hoe hoog is de ClimaBest Boxspring, inclusief poten en matras?Gaan de matrassen schuiven op de ClimaBest Boxspring?Wat zijn de afmetingen van het hoofdbord van de ClimaBest Boxspring?Kan ik traagschuim vlokken voor het kussen bijbestellen?Wat is het verschil tussen het Energy+ en het MediActive matras?

Vragen over de matrassen
Kunnen het Energy+ matras en MediActive matras op elke bodem worden gebruikt?
Wat is de hoogte van het Energy+ matras en het MediActive matras?
Moet ik het Energy+ matras en het MediActive matras ook regelmatig keren?
Kan ik een elektrische deken op het Energy+ matras en het MediActive matras plaatsen?
Wat is het maximale gewicht op het Energy+ matras en het MediActive matras?
Welke maten matrassen kan ik bij jullie bestellen?
Wat voor type hoeslaken moet ik gebruiken in combinatie met een matras?
Hoe lang gaat een matras mee? Wanneer moet deze worden vervangen? Is het Energy+ matras getest door de Consumentenbond?Is de SG waarde hetzelfde als de HR waarde?Hoe zie ik of het matras is voorzien van BlueFlex traagschuim?Waar kan ik vinden welke hardheid ik heb besteld (en of deze ook geleverd is)?

Vragen over de levering

Hoe wordt de ClimaBest Boxspring thuis afgeleverd? Rekent LivingComfort nog vrachtkosten bovenop de prijs van de producten? Levert Living Comfort ook in België?Wat zijn de formaten van de dozen waarin de matrassen worden geleverd?Wanneer ontvang ik mijn track & trace code?Wat is de levertijd van een ClimaBest boxspring?Halen jullie ook oude matrassen op zodra de nieuwe worden geleverd?Wat kost de montage?Hoelang duurt het voordat de matrassen geleverd worden?Kan ik een tijdstip aangeven voor de levering?Kan het matras ook bij mijn buren worden afgeleverd?Wat is de levertijd voor de Waddeneilanden?

Vragen over het omruilen/ophalen

Wat is het referentienummer van mijn bestelling?Hoe verpak ik het product voor retour/omruiling?Hoe gaat het ophalen/omruilen in zijn werking?

Vragen over de garantie

Wat is de garantieperiode op de LivingComfort producten? Wat zijn de garantievoorwaarden van ClimaBest Boxspring?

 

 
 

Uw vragen en antwoorden

Stel uw vraag aan één van onze productexperts.

Stel hier uw vraag

  • jacob wessels

    jacob wessels
    Groningen

    Op 14 februari 2016 stelde Jacob Wessels de vraag:

    "Ik heb bij jullie een matras besteld .maar nu is mijn vraag wat is de bovenkant en wat is de onderkant van het matras."
    • Jorien Joldersma
      Productexpert

      Geachte heer Wessels,

      Hartelijk dank voor uw vraag. De bovenkant van het matras is voorzien van een embleem met daarop het logo van het matras. Ook door de matrashoes open te ritsen kunt u controleren wat de bovenkant en onderkant van het matras is. De bovenkant van het matras bestaat namelijk uit de 5 cm toplaag van NASA traagschuim. Deze heeft een lichte blauw/groene kleur, de kern zelf heeft een room/gele kleur.

      Ik hoop u bij deze voldoende te hebben geïnformeerd.

      Met vriendelijke groet,

      Jorien Joldersma
      Living Comfort

      Antwoord gegeven op 15 februari 2016

>> Naar alle gestelde vragen en antwoorden

 
 

 

Vragen over het advies

Welk matras is het meest geschikt voor mij?

Dit is lastig om zo te zeggen, dit is namelijk voor iedereen anders en hangt af van vele factoren zoals uw favoriete slaaphouding. Wilt u een op maat gemaakt advies, neem dan contact met ons op via de live chat of telefonisch; 030 2040608

Kan ik het matras een tijdje opgerold in de doos laten zitten?

U kunt het matras een tijdje opgerold in de doos laten zitten. Wij verpakken onze matrassen in de ALLprotect matrasverpakking. Hierdoor behoudt het matras z'n uitstekende kwaliteit gedurende de transport. Lees hier alles over deze manier van verpakken.

Vragen over het bestellen

Hoe plaats ik een bestelling?

Bestellen bij LivingComfort om 14 dagen gratis te gaan proefslapen op een ClimaBest Boxspring is heel eenvoudig. Op de bestelpagina kunt u in drie stappen uw bestelling plaatsen. In stap 1 geeft u aan welke producten u graag zou willen bestellen. In stap 2 ziet u een overzicht van de door u gewenste producten inclusief prijzen. Op deze pagina kunt u tevens uw NAW gegevens invullen en aangeven op welke wijze u na 14 dagen wenst te betalen. Ofwel direct, dan wel gespreid in termijnen. Na het invullen van deze gegevens plaatst u uw bestelling. In stap 3 kunt u nog aangeven op welke datum u uw bestelling thuis wenst te ontvangen. Direct na het plaatsen van uw bestelling ontvangt u op het door uw opgegeven e-mailadres een orderbevestiging van uw bestelling. Hierin vindt u een overzicht van de door u bestelde artikelen en het aflever- en factuuradres. Tevens ontvangt u uitgebreide informatie over het verdere verloop. Wilt u een bestelling annuleren? Stuur dan een e-mail naar klantenservice@livingcomfort.nl met daarin vermeld uw referentienummer. Dit nummer vindt u op de orderbevestiging. De thuiswinkel waarborg garandeert dat u veilig en betrouwbaar winkelt bij LivingComfort.

Waar kan ik aangeven of ik een hard of zacht Energy+ matras wil?

Als u ons bestelproces doorloopt kunt u in stap 3 aangeven welke voorkeur u heeft voor het matras, stevig of soepel. hier een beschrijving van ons bestelproces per stap. In stap 1 kiest de de producten die u wilt. In stap 2 vragen wij u om uw gegevens, leverwijze en betaalwijze in te vullen. In stap 3 geeft u aan of u de voorkeur heeft voor het stevige matras of het soepele matras. Ook kunt u daarna aangeven wat uw slaaphouding is. Als er geen voorkeur voor een matras is gegeven bepalen wij aan de hand van de slaaphouding welk matras het beste is voor u. Daarna kunt u aangeven wanneer u de producten geleverd wilt hebben.

Vragen over de showrooms

Zijn er showrooms in Belgie?

Ja, wij hebben 2 showrooms in Belgie. 1 daarvan in Antwerpen en 1 in Maasmechelen.

Zijn de showrooms geopend op zondag?

Onze showroom in Rotterdam Alexandrium is geopend op zondag. De overige showrooms zijn dicht op zondag.

Is het mogelijk om een afspraak te maken bij een van de showrooms?

Een afspraak maken bij een van onze showrooms is altijd mogelijk. U kunt hiervoor onze klantenservice bellen en vervolgens kiezen voor optie 2. U wordt dan doorverbonden met een van onze showroomhouders. Ons telefoonnummer voor Nederland is 030-2040608 en voor Belgie: 03 2896841

Vragen over de cadeaubon

Wat kan ik met de cadeaubon aanschaffen?

Met de LivingComfort cadeaubon kunt u de aankoop van een PerfectCare boxspring betalen. Bij de aanschaf van een 1-persoonsboxspring mag u tot maximaal € 1.500 aan cadeaubonnen inleveren. Voor een 2-persoonsboxspring is dit bedrag vastgesteld op € 3.000.

Kan iedereen de cadeaubon gebruiken?

Ja, de cadeaubon kunt u gerust aan iemand anders doorgeven.

Kan ik de cadeaubon ook in het buitenland inleveren?

Ja, in de landen waar LivingComfort actief is kan de cadeaubon worden ingeleverd.

Zijn er kortingen of andere voordelen voordelen verbonden aan het gebruik van de cadeaubon?

Nee, aangezien de producten van LivingComfort reeds de beste kwaliteit/prijs verhouding bieden. 

Waar kan ik de cadeaubon kopen? Hoe gaat dit in zijn werk?

U kunt de cadeaubon online aanschaffen door een bestelling te plaatsen voor een boxspring, matras, lattenbodem of daaraan gerelateerde producten via een van onze webshops. Voor de tegenwaarde van deze bestelling koopt u dan de cadeaubon. Uiteraard is de cadeaubon ook te verkrijgen zonder een product van ons te kopen. In dat geval neemt u contact op met de klantenservice van LivingComfort.

Mag ik het bedrag van de cadeaubon zelf bepalen?

In het geval u producten bij ons heeft besteld dan wordt de nominale waarde van de cadeaubon bepaalt door de tegenwaarde van de betrokken goederen. In dat geval bent u niet vrij om het bedrag van de cadeaubon zelf te bepalen. In alle overige gevallen kunt u het bedrag van de cadeaubon zelf vaststellen waarbij een minimum bedrag van € 100,- geldt.

Hoeveel cadeaubonnen mag ik gebruiken per transactie?

U mag een onbeperkt aantal cadeaubonnen inleveren tot een maximum van € 1.500 bij een 1-persoonsboxspring en € 3.000 bij een 2-persoonsboxspring.

Kan ik de cadeaubon gebruiken voor alle producten van LivingComfort?

Nee, de cadeaubon is alleen te gebruiken voor de aanschaf van de PerfectCare boxspring.

Ben ik verplicht het gehele bedrag vermeld op de cadeaubon in 1 keer te spenderen? Of mag ik er een gedeeltelijke betaling mee verrichten?

Dat is volledig volgens uw voorkeur. U bent daarin volledig vrij.

Wat gebeurt er met het resterende saldo indien ik minder besteed dan het bedrag genoemd op mijn cadeaubon?

Voor het verschil ontvangt u van ons een nieuwe cadeaubon.

Is er een vervaltermijn van toepassing op de cadeaubon?

Nee, er is geen vervaltermijn verbonden aan de cadeaubon.

Mijn cadeaubon werd gestolen of ik ben deze kwijtgeraakt. Kan mijn cadeaubon worden vervangen of geannuleerd?

Nee, helaas niet. Wanneer de LivingComfort cadeaubon verloren is geraakt of zonder uw toestemming is gebruikt, kan de bon niet worden vervangen of geannuleerd. De cadeaubon is immers precies zo als contant geld.

Kan ik een teruggave verkrijgen van het bedrag dat op de cadeaubon staat vermeld?

Nee, de LivingComfort cadeaubon is uitsluitend bedoeld voor de aanschaf van een PerfectCare boxspring waarbij er geen teruggave van gelden is voorzien.

Vragen over het betalen

Wanneer moet ik mijn aankoop betalen?

Bij al onze producten kunt u gebruik maken van het proefslapen. Dit houdt in dat u thuis 14 dagen kunt proefslapen. U ontvangt een factuur na ontvangst van de goederen, u heeft dan 14 dagen om de factuur te betalen.

Kan ik bij jullie in termijnen betalen?

Ja, het is bij ons mogelijk om in termijnen te betalen. U betaalt dan wel eenmalig € 50,- administratiekosten. Hoeveel u per maand afbetaald is aan uzelf, echter dient het gehele bedrag betaald te zijn na 12 maanden. Betalen in termijnen is mogelijk voor bedragen van € 250 tot € 7.500 euro

Wat zijn jullie (betaal)gegevens?

Dit zijn onze gegevens:
Hyperonenweg 6a
3542 AG Utrecht
Telefoon: 030-2040608
KVK-nummer: 53864255
IBAN nummer: NL46ABNA0626491207
Swift/Bic code: ABNANL2A
BTW Nummer: NL8510.49.345.B01

Waar maak ik een account aan voor betalen in termijnen?

U kunt een account aan maken op MijnSelectComfort.nl.

Vragen over het proefslapen

Het 365 nachten gratis proefslapen op de ClimaBest Boxspring is uniek. Zijn er echt geen kleine letters?

Addertjes onder het gras, kleine letters in de overeenkomst die u niet gelezen heeft. Uw zorg begrijpen wij, maar bij LivingComfort zijn ze er werkelijk niet. Voor een uitleg van de fases van het proefslapen verwijzen wij u naar de proefslapen pagina. Wij zijn aangesloten bij de Centrale Branche vereniging Wonen (CBW). Bij het CBW kunt u terecht als ondanks onze kwaliteitszorg er iets mis zou zijn met een product en u vindt dat wij niet correct met uw klacht omgaan. Het CBW heeft een geschillencommissie waaraan u uw eventuele klacht kunt voorleggen. De geschillencommissie zal vervolgens een voor LivingComfort bindende uitspraak doen. Aan alles wat LivingComfort u toezegt wordt zij gehouden door het CBW. 

Zijn er kosten verbonden aan het proefslapen?

Nee, u kunt de producten zonder enige verplichting bestellen en er 14 dagen gratis op proefslapen. In fase 2 van het proefslapen kunt u de matrassen van de boxspring als uw situatie er om vraagt op elk moment omruilen. Alle daaraan verbonden kosten zijn voor rekening van LivingComfort. Lees hier onze voorwaarden

Mag ik tijdens het proefslapen het plastic van de ClimaBest Boxspring en de matrassen halen?

U mag tijdens het 14 dagen vrijblijvend uitproberen de ClimaBest Boxspring en de matrassen behandelen alsof de producten al van u zijn. Voor een goed comfort moet het plastic er zelfs af. Wel verzoeken wij u het plastic te bewaren tot na de 14 dagen proefslaapperiode.

Als ik na 14 dagen vrijblijvend uitproberen de producten wil terugsturen, hoe werkt dit dan?

U vult hiervoor het ophaal/omruilformulier in. Deze wordt binnen 3 werkdagen in behandeling genomen.

Zijn er kosten verbonden aan het laten ophalen van de producten?

Nee, het ophalen van de ClimaBest Boxspring en de matrassen is evenals het proefslapen voor u volledig gratis.

Naar boven

Vragen over de boxspring

Wat is nu een boxspring?

Een boxspring is in feite de bedbodem van een boxspringcombinatie. Een boxspringcombinatie bestaat uit de boxspring op pootjes, een matras en eventueel een matrastopper. Een boxspringcombinatie is uit te breiden met accessoires zoals een hoofd- en/of voetbord, nachtkasten en voetenbank. De Climabest Boxspring bestaat uit een boxspringbodem met poten, Energy+ matras of MediActive matras en een hoofdbord. 

Wat het het beste materiaal voor een boxspringbodem?

De boxspring bestaat uit een beklede bak van hout of metaal, met daarin een frame met poten. De vering in de boxspring kan zowel Bonell vering als pocketvering zijn. Bij een Bonell vering zijn alle veren aan elkaar gekoppeld, waardoor de boxspring een 'wiegend' effect heeft. Bij een pocketvering boxspring zijn de veren los van elkaar verpakt in zakjes, waardoor het wiegende effect vervalt. De ClimaBest Boxspring bestaat uit een onderstel van massief vurenhout met een binnenveren kern van elektrotermisch gehard staal en hoogwaardig HD PU schuim. 

Wat is de hoogte onder mijn boxspring? En mag ik daar spullen onder bewaren zonder dat dit invloed heeft op de levensduur en nachtrust?

De hoogte onder de boxspring staat gelijk aan de hoogte van de poten, namelijk 15 cm. Het kan geen kwaad spullen onder uw boxspring te bewaren. Wel is het verstandig om uw spullen in een afsluitbare bak (op wieltjes) te bewaren, om stofvorming op uw spullen te voorkomen. 

Wat is de aanbevolen dikte van een boxspringbodem?

Er is geen aanbevolen dikte voor een boxspringbodem. De hoogte van de boxspringcombinatie is afhankelijk van de hoogte van de poten, de dikte van de boxspringbodem, de dikte van het matras en de dikte van de eventuele matrastopper.

Hoe houd ik mijn boxspring schoon?

U kunt bij het reinigen van uw boxspring het beste proberen water te vermijden. Reinig de boxspring liever met een zachte borstel, stofzuigen is niet aan te raden. Wanneer u een vlek ontdekt in uw boxspring kunt u deze het beste eerst zonder reinigingsmiddelen schoonmaken. Een droge of licht vochtige doek neemt vaak het meeste vuil op. Altijd deppen, nooit wrijven. 

Welke vormen van verstelbaarheid kent de boxspring?

De ClimaBest Boxspring is beschikbaar in een vaste, vlakke boxspring en een elektrisch verstelbare variant. 

Wanneer moet er een matrastopper op een boxspring?
Het is aan te raden om een matrastopper te gebruiken wanneer de matras niet meer voldoende ondersteuning biedt of slijtageplekken vertoond. Daarbij kan een matrastopper het comfort verhogen door het matras harder of zachter aan te laten voelen. Bij de ClimaBest Boxspring in combinatie met een Energy+ matras of een MediActive matras wordt een matrastopper niet aanbevolen. Dit omdat de Energy+ matras en het MediActive matras beiden traagschuim matrassen zijn. Een topmatras haalt de werking van het traagschuim matras weg.

Welke matras is het meest geschikt voor een boxspring?

Een boxspring bodem kan voor elk type matras worden gebruikt. In de praktijk wordt een boxspring vaak uitgerust met een pocketvering matras, koudschuim matras of traagschuim matras. Een goede matras versterkt het ondersteunende effect en comfort van de boxspring. De ClimaBest Boxspring wordt geleverd met het Energy+ traagschuim matras of het MediActive traagschuim matras. 

Hoe lang gaat een boxspring mee? Wanneer moet deze worden vervangen?

De gemiddelde levensduur van een boxspring is ongeveer 20 jaar. De ondersteunende eigenschap van de boxspring zal in de loop van de jaren langzaam afnemen. Hoewel de boxspring bodem zelf zo'n 20 jaar mee kan, wordt de bekleding van de boxspring naar verloop van tijd minder fris. Doordat de boxspring vocht opneemt, kan dit in combinatie met een te warm slaapklimaat, leiden tot de ontwikkeling van huisstofmijt. De ClimaBest Boxspring is voozien van de Purotex® technologie, waardoor huisstofmijt geen kans heeft de boxspring binnen te dringen en de boxspring 100% allergievrij blijft. Zo is gedurende de levensduur van uw boxspring een hygiënisch slaapklimaat gegarandeert!  

Ik heb lichamelijke klachten, is het dan aan te raden om een boxspring te kopen?

Wanneer u last heeft van lichamelijke klachten is een boxspring zeker aan te raden. Afhankelijk van de aard van de klachten, heeft een boxsping zo zijn voordelen. Door de samenstelling van de boxspring heeft deze een drukverlagende werking. Een goed matras ondersteund deze werking voor het grootste ligcomfort. Doordat een boxspring doorgaans hoger is dan een ander slaapsysteem, maakt dit in- en uit bed stappen gemakkelijker. Wanneer u last heeft van allergiën is de ClimaBest Boxspring zeker aan te raden door de 100% allergiebescherming. 

Is de achterkant van het hoofdbord van de ClimaBest Boxspring bekleed?

De achterkant van het hoofdbord van de ClimaBest Boxspring is bekleed in dezelfde stof als de boxspring. De ClimaBest boxspring is leverbaar in 3 verschillende kleuren. Het hoofdbord wordt in dezelfde kleur geleverd als uw boxspring.

Kan ik de ClimaBest Boxspring zonder matrassen/achterwand bestellen?

De ClimaBest Boxspring wordt standaard geleverd inclusief Energy+ matras(sen) of MediActive matras(sen) en de achterwand. Het ClimaBest Boxspring onderstel is niet los verkrijgbaar. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met onze klantenservice.

Hoe hoog zijn de poten van de ClimaBest Boxspring?

De poten van de ClimaBest Boxspring zijn 15 cm hoog. 

Zijn er verschillende soorten poten leverbaar voor de ClimaBest Boxspring?

Voor de ClimaBest boxspring is er 1 model poten verkrijgbaar. 

Hoe hoog is de ClimaBest Boxspring, inclusief poten en matras?

De ClimaBest Boxspring is opgebouwd uit de boxspring zelf, de poten en het Energy+ matras of het MediActive matras. De boxspring heeft een hoogte van 22 cm. De lighoogte is, inclusief poten, circa 37 cm. Met het Energy+ matras of het MediActive matras, welke beiden een hoogte hebben van 23 centimeter, is de slaaphoogte 60 cm. 

Gaan de matrassen schuiven op de ClimaBest Boxspring?

Door het gewicht van zowel de boxspring als het matras is het niet aannemelijk dat het uit elkaar gaat schuiven. Mocht dit wel het geval zijn kunnen de 2 aparte delen altijd met tie wraps altijd aan elkaar geboden worden. 

Wat zijn de afmetingen van het hoofdbord van de ClimaBest Boxspring?

Het hoofdbord is 20 cm breder dan de boxspring zelf, wilt u een boxspring van 160 cm breed dan is het hoofdbord 180 cm breed enz. De hoogte van het hoofdbord is altijd 106 cm.

Kan ik traagschuim vlokken voor het kussen bijbestellen?

Ja, als u een kussen van ons heeft is het mogelijk om extra traagschuim vlokken te bestellen voor het kussen. U kunt hiervoor contact opnemen met de klantenservice.

Wat is het verschil tussen het Energy+ en het MediActive matras?

Het Energy+ matras is een combinatiematras met een kern van pocketveren en een toplaag van 5 cm traagschuim. De pocketvering is gezoneerd en heeft een aparte heup- en schouderzone, waardoor het lichaam perfect ondersteund wordt tijdens de nachtrust. Het Energy+ matras is verkrijgbaar in twee hardheden: soepel en stevig. De soepele variant is geschikt voor rug- en zijslapers tot 120 kg. De stevige variant is geschikt voor personen tot 140 kg en voor buikslapers. Het MediActive matras is een schuim matras met een kern van koudschuim en een toplaag van 7 cm gecontourd traagschuim. De combinatie van koudschuim en traagschuim zorgt voor een hoog comfort en geeft drukverlaging bij lichamelijke klachten zoals hernia, reuma en rugklachten. Het MediActive matras is geschikt voor personen tot 120 kg. Beide matrassen zijn 23 cm hoog en de standaard Vifit traagschuim toplaag kan worden vervangen door het BlueFlex UltraComfort traagschuim.

Naar boven

Vragen over de matrassen

Kunnen het Energy+ matras en het MediActive matras op elke bodem worden gebruikt?

Het Energy+ matras en het MediActive matras zijn geschikt om op elk type bedbodem, waaronder een spiraalbodem, lattenbodem of boxspring, gebruikt te worden.

Wat is de hoogte van het Energy+ matras en het MediActive matras?

Het Energy+ matras is 23 centimeter hoog. De 5 centimeter hoge toplaag bestaat uit Vifit traagschuim (geschuimd) met een soortelijk gewicht van SG 50. Deze toplaag is gemonteerd op 18 centimeter hoge pocketveren basis.

Het MediActive matras is 23 centimeter hoog. De 7 centimeter hoge toplaat bestaat uit Vifit traagschuim (geschuimd) met een soortelijk gewicht van SG 50. Deze toplaag is gemonteerd op 16 centimeter hoog medium SG50 HR-koudschuim.

Moet ik het Energy+ matras en het MediActive matras ook regelmatig keren?

Het Energy+ matras en het MediActive matras bestaan uit een toplaag (traagschuim) en onderlaag (comfortschuim). Het is daarom niet verstandig om het matras te keren. 

Kan ik een elektrische deken op het Energy+ matras en het MediActive matras plaatsen?

Als de elektrische deken geschikt is voor het gebruik op een matras, dan kan deze ook gebruikt worden op het Energy+ matras en het MediActive matras.

Wat is het maximale gewicht op het Energy+ matras en het MediActive matras?

Wanneer u een gewicht heeft tot 120 kg, zijn zowel het Energy+ matras als het MediActive matras geschikt. Wanneer u een gewicht heeft boven 120 kg is het Energy+ matras (harde variant) geschikt. Na uw bestelling maakt u pas de keuze voor de harde variant van het Energy+ matras.

Welke maten matrassen kan ik bij jullie bestellen?

De ClimaBest Boxspring wordt alleen als een tweepersoonsboxspring geleverd. Het is mogelijk om zowel twee éénpersoonsmatrassen als een tweepersoons matras te kiezen voor uw ClimaBest Boxspring. 

Maten éénpersoons matras:
70x190, 70x200, 80x200, 80x210, 90x200, 90x210
Maten tweepersoons matras:
140x200, 160x200, 160x210, 180x200, 180x210
Let op, wij bieden geen andere matrasmaten dan bovenstaand vermeldt. 

Wat voor type hoeslaken moet ik gebruiken in combinatie met een matras?

Gebruik voor het opmaken van het matras een geschikt hoeslaken. Let hierbij op dat het hoeslaken voldoende ruim en rekbaar is zodat het strak blijft liggen. Hoeslakens met extra hoge hoeken (zo’n 23 tot 25 centimeter), zijn hierbij aan te raden. Zo worden het matras volledig afgedekt. Het is niet noodzakelijk om een molton matrasbeschermer te gebruiken bij het Energy+ matras en het MediActive matras door de matrashoes van 100% ClimaBest vezels. 

Hoe lang gaat een matras mee? Wanneer moet deze worden vervangen?

Het Energy+ matras en het MediActive matras hebben een levensduur van 10 jaar. Na het verstrijken van deze 10 jaar worden de ondersteuning, veerkracht en ventilatie van het matras minder. De matrashoes van het Energy+ matras en het MediActive matras is afritsbaar, waardoor deze gewassen kan worden tot 60 graden Celcius. Hierdoor kunt u de hygiëne van de matrashoes in stand te houden. Omdat de ClimaBest Boxspring en de matrassen anti-allergeen zijn, zal de matras gedurende 10 jaar vrij blijven van huisstofmijt. Een goed geventileerde slaapkamer is niet alleen positief voor een aangenaam slaapklimaat, ook kunnen uw boxspring en matrassen zo goed ventileren.

Ja, het Energy+ matras is in 2013 getest door de Consumentenbond. Het matras is in deze test getest op verschillende aspecten. Hiervoor verwijzen wij u graag door naar het complete testrapport.

Is de SG waarde hetzelfde als de HR waarde?

Ja en nee. SG staat voor soortelijk gewicht en wordt gebruikt bij traagschuim matrassen. Het soortelijk gewicht geeft het aantal kilo's schuim aan dat er per kubieke meter gebruikt is. Dit wordt ook wel de densiteit (dichtheid) van het matras genoemd. Deze waardes kunnen variëren van SG20 tot SG60. In een SG20 matras is dus een veel minder grote hoeveelheid traagschuim verwerkt dan in een SG60 matras. Deze waarde zegt niks over de hardheid van het matras, alleen over de hoeveelheid schuim in het matras. Daarnaast bestaat ook nog de HR-waarde. HR staat voor High Resilience, wat hoge veerkracht betekent. De HR-waarde wordt gebruikt om de veerkracht van een koudschuim matras aan te geven. De HR-waarde van een koudschuim matras geeft dus aan hoeveel kilo koudschuim er per kubieke meter gebruikt is. Koudschuim wordt ook wel HR-schuim genoemd, vandaar dat ze deze term gebruiken bij koudschuim matrassen. Het lijkt dus erg veel op elkaar, want ze zeggen allbei iets over de densiteit (de dichtheid) van het matras. Het verschil is dat de SG-waarde wordt gebruikt bij traagschuim matrassen en HR-waarde bij koudschuim matrassen. De ideale SG/HR waarde bij traagschuim/koudschuim matrassen ligt tussen de 40 en 60.

Hoe zie ik of het matras is voorzien van BlueFlex traagschuim?

Als u de tijk/matrashoes eraf haalt kunt u zien of het matras is voorzien van Blueflex traagschuim. Blueflex traagschuim heeft een blauwe kleur met paarse geldeeltjes. Het 'gewone traagschuim' heeft een geel/groene kleur. Op deze pagina staat een afbeelding van de 2 verschillende traagschuimen.

Waar kan ik vinden welke hardheid ik heb besteld (en of deze ook geleverd is)?

Welke hardheid u heeft besteld kunt u vinden op de factuur, deze onvangt u direcht na levering. Hier staat op of het matras soepel of stevig is. Het matras wordt verpakt in plastic, hier zit een sticker op waar de hardheid van het matras staat.

Naar boven

Vragen over de levering

Hoe wordt de ClimaBest Boxspring thuis afgeleverd?

De ClimaBest Boxspring wordt verpakt in een doos bij u afgeleverd. De matrassen zijn verpakt in plastic. Wanneer u kiest voor de optie 'thuisbezorgen' worden de boxspring en matrassen gratis bij u aan de deur afgeleverd. Bij deze optie dient u zelf de boxspring en matrassen naar uw slaapkamer te tillen. Bij de optie 'slaapkamerbezorging' worden de boxspring en matrassen voor € 19,95 bij u in de slaapkamer gebracht (max. 1 verdieping). Indien volledige montage gewenst is, kiest u tijdens het bestelproces voor de optie 'volledige montage'. Voor € 39,95 worden de boxspring en matrassen bij u in de slaapkamer gemonteerd.

Rekent LivingComfort nog vrachtkosten bovenop de prijs van de producten?

Nee, LivingComfort berekent geen vrachtkosten voor het matras. De prijs die bij de bestelling wordt weergegeven is de werkelijke prijs . Hier komt niets meer bij.

Levert LivingComfort ook in België?

Ja, LivingComfort levert vanuit haar magazijn te Wavre tegen dezelfde voorwaarden en prijzen in België als in Nederland.

Wat zijn de afmetingen van de dozen waarin de matrassen worden geleverd?

De matrassen worden gecomprimeerd geleverd in een doos van 40x40x100cm in het geval van 1-persoons en in een doos van 40x40x190 in het geval van een 2-persoons matras. Het hoofdbord van de boxspring is 106 cm hoog en 10 centimeter langer aan beide zijden dan de breedte van de boxspringbodem

Wanneer ontvang ik mijn track & trace code?

De track & trace code ontvangt u de avond vóór levering tussen 18.00 en 21.00 per e-mail of sms.

Wat is de levertijd van een ClimaBest Boxspring?

Dit ligt aan de Boxspring, bij de Comfort is de levertijd 2 weken en bij de Deluxe bedraagt dit 3 weken. Mocht u ook voor de montage gaan dan gaat het 1 week langer duren in verband met inplannen afspraak.

Halen jullie ook de oude matrassen op zodra de nieuwe worden geleverd?

U dient zelf zorg te dragen voor het afvoeren van de oude matrassen. Indien er een omruiling plaats vindt nemen we uiteraard het om te ruilen matras mee zodra we de nieuwe komen bezorgen. Bij de meeste gemeenten kunt u een afspraak maken om grofvuil op te laten halen.

Wat kost de montage?

U kunt boven op de gratis levering kiezen voor slaapkamer levering, dit kost €19,95 extra. In dit geval worden de producten tot in de slaapkamer naar binnen gebracht. Ook kunt u kiezen voor volledige montage, dit kost €39,95 extra. U betaald dan niet meer voor de slaapkamer levering. Bij het bestellen van de PerfectCare boxspring is de montage gratis.

Hoelang duurt het voordat de matrassen geleverd worden?

Als u op werkdagen voor 12.00 uur besteld, kunt u het matras de volgende dag laten bezorgen. Besteld u op zaterdag, dan worden de matrassen doorgaans op dinsdag geleverd. U kunt bij het bestellen aangeven welke datum u schikt. In de kalender kunt u zien welke datums beschikbaar zijn.

Kan ik een tijdstip aangeven voor de levering?

U kunt helaas nog niet een tijdstip kiezen. U kunt wel de dag uitkiezen. Één dag van te voren ontvangt u via de mail of sms een track & trace code waarmee u het pakket in de gaten kunt houden en in kan schatten hoelaat het product zal komen.

Kan het matras ook bij de buren worden bezorgd?

Nee, dit is helaas niet mogelijk. De klant moet thuis zijn om het matras in ontvangst te nemen en hiervoor een handtekening te zetten. Is de klant niet thuis dan wordt het matras weer mee terug genomen en doen ze de volgende dag een nieuwe poging om het matras te leveren.

Wat is de levertijd voor de Waddeneilanden?

Voor leveringen naar een van de Waddeneilanden moet u rekening houden met 1 dag extra. Heeft u een matras voor 12.00 's middags besteld, dan zal de levertijd 2 dagen bedragen.

Naar boven

 

Vragen over het omruilen/ophalen

Wat is het bestelling/ referentienummer van mijn bestelling?

Het bestelling/ referentie nummer kunt u vinden in de bevestigingsmail. Dit nummer bestaat alleen maar uit cijfers, niet te verwarren met een factuurnummer, deze begint met een letter.

Hoe verpak ik het product voor retour/omruiling?

Bij matrassen adviseren wij om het plastic na het uitpakken te houden. Dit voor het retour sturen. Mocht u producten terug willen sturen dan verzoeken wij u om het plastic weer om het matras te doen. Hij hoeft niet meer terug in de doos. In het geval van een Matrastopper, deze kan ook terug gedaan in het plastic. Deze kan echter wel in terug in de doos.

Hoe gaat het ophalen/omruilen in zijn werking?

Als u producten wilt omruilen of retour sturen, dan kunt u via onze site een ophaal/omruil formulier invullen. Er wordt dan contact met u opgenomen door onze klantenservice binnen 1 werkdag. Zij zullen met u een afspraak maken voor het omruilen/ophalen.

Naar boven

Vragen over de garantie

Welke garantie is van toepasing op de LivingComfort producten

Op de ClimaBest Boxspring, het Energy+ matras en het MediActive matras is 10 jaar volledige garantie van toepassing. LivingComfort is bovendien CBW erkend. CBW-erkende winkels bieden een extra goede productgarantie.

Wat zijn de garantievoorwaarden van LivingComfort?

Lees onze Garantiebepalingen.

De garantie is gebaseerd op de voorwaarden van de Centrale Branchevereniging Wonen (CBW). De volgende bepalingen zijn hierbij van belang:

  • De garantieperiode vangt aan op het moment van aflevering. De aankoopnota dient als garantiebewijs.
  • Gedurende de garantieperiode vindt er geen afschrijving plaats op basis van gebruik.
  • Voor al onze producten geldt een volledige garantie van 10 jaar. De garantie van 10 jaar is van toepassing op alle onderdelen van alle geleverde producten.
  • De garantie is van toepassing op alle fabricage- en materiaalfouten.
  • De garantie geldt voor natuurlijke gebreken of veranderingen die een zichtbare kuilvorming (groter dan 2 cm) veroorzaken. Normale veranderingen in hardheid of eigenschappen die de drukverlagende eigenschappen niet aantasten, vallen niet onder de garantie.
  • De garantie op de matraskern houdt in dat een artikel dat, materiaal- en/ of constructiefouten vertoont, naar keuze van Living Comfort gratis wordt gerepareerd of vervangen. Een aldus vervangen artikel wordt weer eigendom van Living Comfort.
  • De klant moet uiterlijk binnen 8 weken na het constateren van een gebrek aan het artikel, beroep doen op de garantie, bij gebreke waarvan de garantie vervalt.
  • Buiten de garantie vallen gebreken aan artikelen, die zijn ontstaan als gevolg van normale slijtage of door enige van buitenaf komende oorzaak. Bij gebruik dat in redelijkheid niet als ‘normaal gebruik' kan gelden, kan ook geen beroep op de garantie worden gedaan. Op het doek van de matrashoes en de ClimaBest Protector kunnen vezelpropjes ontstaan. Deze propjes hebben geen negatieve invloed op de werking van het doek, het ligcomfort en de levensduur. Het ontstaan van de propjes betreft een normale slijtage.
  • Geen recht op garantie bestaat, indien het artikel verkeerd of onzorgvuldig is gebruikt. Of zonder toestemming van Select Comfort enig (herstel)werkzaamheden of wijzigingen aan het artikel zijn verricht c.q. aangebracht, tenzij deze werkzaamheden of wijzigingen inherent zijn aan het in gebruik nemen van het artikel.
  • Op producten die niet rechtstreeks bij Select Comfort zijn gekocht kunnen wij geen garantie bieden, met name omdat wij bij deze producten niet kunnen nagaan of deze conform onze voorschriften zijn opgeslagen en vervoerd en of u juist en volledig bent geïnformeerd over de eigenschappen en het gebruik van het product.
  • Schade door oneigenlijk gebruik, het inklinken van de afdeklagen met minder dan twee centimeter en afname van de oorspronkelijke stramheid van het interieur tot 20% vallen niet onder de garantie.
  • Indien Living Comfort onder de garantie materiaal- en/of constructiefouten heeft laten repareren of het desbetreffende artikel heeft vervangen, is zij terzake van haar verplichtingen jegens de klant volledig gekweten. De klant kan op grond van de gebleken materiaal- en/of constructiefouten geen ontbinding van de overeenkomst vorderen, tenzij in redelijkheid van de klant niet kan worden verwacht dat de overeenkomst in stand blijft. Bij ontbinding heeft de klant geen recht op schadevergoeding.
  • Direct nadat u uw ophaal- of omruilopdracht aan ons heeft verzonden, ontvangt u op het door u opgegeven e-mail adres onze schriftelijke bevestiging. Mocht deze bevestiging u niet onmiddellijk bereiken maak hiervan dan ter stond melding.
  • Indien producten worden gerepareerd of vervangen tijdens de garantieperiode, wordt de oorspronkelijke garantieperiode niet verlengd.
  • Een garantieclaim wordt onmiddellijk door ons in behandeling genomen nadat wij van u de complete en onderbouwde melding hebben ontvangen. Van uw melding ontvangt u direct per E-mail een bevestiging. Mocht deze bevestiging u niet bereiken neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. Voor een nadere onderbouwing van uw garantieclaim kunnen wij u uitnodigen beeldmateriaal aan ons op te sturen. Voor het melden van een garantie klikt u op "klantenservice" op de menubalk en daarna op "garantie melden".
 

Naar boven

 
Mail deze site naar mijzelf
E-mailadres
Boxspring 365